Kom i form til vandreturene i det fri

pp15

Sommeren er det perfekte tidspunkt at komme i form til de udendørs vandreture, du ønsker at tage på senere på året. Vejret er godt, der er færre menneskemængder i fitnesscentret, og du kan endelig bryde de vandrestøvler frem, du har sparet. Her er nogle tips, der hjælper dig med at komme i form til din næste vandretur.

Sådan kommer du i form til udendørs vandreture

Den bedste måde at komme i form til vandreture på er at kombinere cardiotræning med styrketræning. Start med at løbe eller jogge på et løbebånd eller udendørs i 30 minutter, tre gange om ugen. Er dine knæ eller krop ikke glade for at skulle løbe, så kan du overveje at investere i en billig crosstrainer, som er mere skånsom ift. et løbebånd.

Tilføj nogle styrketræningsøvelser to gange om ugen. Vælg øvelser, der træner alle de store muskelgrupper, såsom squats, lunges, push-ups og sit-ups.

Sigt efter at lave 8-12 gentagelser af hver øvelse og lav to eller tre sæt pr. øvelse. Prøv desuden at tilføje mindst to vandreture om ugen af varierende længder og sværhedsgrader for virkelig at forberede din krop til den store udendørs!

Forbered dig på en episk vandresæson

Foråret er kommet, og det betyder, at det er tid til at begynde at tænke på at tage på stierne til nogle episke vandreture. Uanset om du er nybegynder eller erfaren professionel, er der en vandretur derude, der venter på dig. For at blive klar til sæsonen er her et par tips til at hjælpe dig med at forberede dig.

Først skal du sikre dig, at du har det rigtige udstyr. Du skal bruge robuste sko, vand og snacks og solcreme og en hat, hvis det er nødvendigt. Det er også vigtigt at kende dine grænser og være realistisk omkring, hvad du kan håndtere. Hvis det er første gang, du går en bestemt sti, så start med en nem rute og arbejd dig op.

Sørg også for at tjekke vejrudsigten, før du går ud, og planlæg i overensstemmelse hermed. Hvis der bliver dårligt vejr eller farlige forhold, så udskyd din vandretur eller find en alternativ rute.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *